lørdag 27. november 2010

Koselørdag

Våknet opp og begge barna satt i sofan med dyna over seg og så på barne-tv. Det var beinkaldt og peisen måtte bare tennes snaest... På med kosebuksa og strikkejakka pappa hadde da han gikk i 7. klasse! Varm og god! Dette blir så absolutt en koselørdag med bare koseaktiviteter. I dag skal bl.a. den fine grillhytta vi har i hagen prøves for aller første gang. Vi har sittet og kost oss med litt perling og det ble et par snøkrystaller på meg. (bildet kommer, pc'n nekter plutselig å lese kortet)

Ting begynner å komme litt på plass her i huset nå og vi har en lang vegg over sofan jeg har lurt på hva vi skal gjøre med. Så fant jeg ut at jeg ville ha en hylle som jeg lenge hadde hatt lyst til å snekre, som egentlig skulle henge på det gamle kjøkkenet vårt... Nå ble noen lengre planker kjøpt inn og et par ekstra kroker kjøpt inn - og så var jeg i gang fredagkveld med litt kosesnekring. Min mann kan ikke helt skjønne at jeg synes det er kos og gøy: Men det synes jeg faktisk! Det er jo ikke for ingenting at jeg er en snekkerdatter/barnebarn og oldebarn... Det var jo det jeg skulle blitt om jeg skulle blitt. Men i hvert fall før det ble midnatt var hylla på plass på veggen og jeg er superfornøyd med resultatet!! :) Det beste av alt er at det ble slk jeg hadde forestillt meg. Her er også den nye sofan vi fikk for 1 1/2 uke siden. Så nå gjenstår det bare noen nye puter i varmere farger (det må kanskje bli noen juleputer først) og så står nytt salongbord på lista!


Nå leker barna så fint på rommet sitt. Så jeg vurderer å snike meg ut i scrappeanekset mitt og kose meg enda mer!! Og ja...det skal komme noen bilder derfra etter hvert også.

Ha en riktig fin koselørdag!!

2 kommentarer:

Marianne Hope sa...

Hei Maya! Saa koselig med kommentar paa en loerdag:) og at dere ikke har glemt meg helt. Saa utrolig mye fint du har laget i det siste. Ser ikke ut at kreativiteten din har hatt toerke i hvertfall. Ha en fortsatt kos loerdag. Klem Marianne

Blåmeis sa...

Hva du ikke kan! Så flott hylle og pynting :) Før jeg leste teksten, tenkte jeg å høre hvor du hadde kjøpt den. Håper alt er bra med deg!